مشروح مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات مدیره و بازرسان

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ تعداد بازدید: ۲۱۳
print

مراسم تودیع و معارفه اعضاءهیات مدیره و بازرسان سازمان نظام کاردانی ساختمان استان خراسان رضوی با تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا ( ع ) جلسه با حضور جناب آقای مهندس نژاد صفوی مدیر کل محترم اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی - جناب آقای دکتر نیک طلب وجناب آقای مهندس توفیقی نمایندگان محترم دفتر تشکلهای  وزارت راه و شهرسازی – جناب آقای مهندس منصوری معاونت محترم مسکن و ساختمان  - جناب آقای مهندس خیاطی رئیس محترم اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کنترل ساختمان – جناب آقای مهندس یاربی مدیر محترم حراست اداره راه و شهرسازی و جناب آقای مهندس ربیع سرپرست محترم اداره حقوقی و دعاوی مورخ 19/08/1400 ساعت 17 درمحل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.
در ابتدا جناب آقای مهندس حیدرزاده رئیس محترم هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات اعضاء هیئت مدیره و بازرسان سازمان نظام کاردانی خراسان رضوی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و تشکر از همکاری لازم در وزارت راه و شهرسازی و دستگاه نظارت در امر انتخابات ، گزارشی از روند برگزاری انتخابات ارائه نمودند که خراسان رضوی همیشه در تمامی موارد پیش تاز بوده است و با کمترین اصطحکاک و مشکل ما توانستیم در ثبت نام کاندیدها و دیگر امور قدم برداریم و کلیه دوستان در دستگاه نظارت استان به نحو احسن همکاری داشتتند و از تک تک این عزیزان تشکر نمودند  .
ایشان درخواست تجدید نظر و راهگشایی ارتباط کاری بین کاردانها و مهندسین را داشتند و اشاره نمودند سازمان نظام کاردانی با بیش از 4000 عضو که اکثراً دارای مدرک تحصیلی مهندسی و بالاتر هستند اشتیاقی برای حضور در سازمان نظام کاردانی ندارند و به همین دلیل استدعا داشتند جایگاه سازمان نظام کاردانی مدنظر باشد.

در رابطه با بحث مرتبط بودن رشته ها فرمودند: برای کسانیکه می توانستند کاندید شوند زیر گروههایی تعریف شده و محدودیت ایجاد کرده  و درخواست برداشتن این مانع بودند و در پایان ضمن تبریک به منتخبین درخواست داشتند در مدت زمانیکه در هیئت مدیره هستند در کنار دوستان دوره قبل بتوانند راهکارهای خوب و مناسب جهت پیشبرد اهداف سازمان داشته باشند.
و سپس از جناب آقای دکتر نیک طلب نماینده محترم وزارتخانه دعوت بعمل آمد.

جناب آقای دکتر نیک طلب ضمن تبریک به منتخبین توضیحاتی در رابطه با جایگاه سازمان نظام کاردانی دادند که درتاریخچه سازمان نظام کاردانی ابتدا در قالب کانون بوده و با رویکردی که وزارت راه و شهرسازی ارائه داد به سازمان تبدیل شد و فرمودند این اشتباه است که کاردانهای فنی در جایگاههایی که مهندسین حضور ندارند حضور داشته باشند و کاردانهای فنی بایستی به عنوان حلقه واسط بین کارفرما و مهندسین در تمامی ساختمانها حضور فعال داشته باشند و ما همیشه تلاش کاردانها را دیده ایم.

این نماینده محترم به برگزاری انتخابات نیز اشاره نمودند و اعلام کردند انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرسان نظام کاردانی برای اولین بار بصورت تمام الکترونیک برگزار شد که داوطلبین کمتر بودند و این اشکال برمیگردد به تبصره 2 ماده 7 آئین نامه در ارتباط با رشته اصلی که این موضوع درحال بازنگری است و دراختیار وزارت راه و شهرسازی است که رشته های اصلی بیشتر شود . سپس اشاره نمودند به موردی که در جایگاهی که مهندسین به تعداد کافی نباشند از مهندسین سایر رشته ها و کاردانهای فنی استفاده شود و این رویکرد را قبول نداریم کاردانها باید در تمام پروژه ها همکاری کنند بحث ناظر مقیم و متراژهای پایین که مهندسین نمی پذیرند در جلسه ای با سازمان نظام مهندسی موضوع مطرح گردید و کاردانهای فنی علاوه بر اینکه در کلیه شهرهای خراسان رضوی بایستی فعالیت داشته باشند در بحث نظام فنی روستایی ورود پیدا کنند . سپس موضوع معماران تجربی مطرح شد که متولی تمامی امور در استان سازمان نظام کاردانی است .
دروزارت راه و شهرسازی دو رویکرد و بخشنامه  داشتیم که زمینه کاری کاردانها را از بین برده  مثل شهرهای بالای پنجاه هزار نفر اعلام شده که کاردان فنی نمیتوانند فعالیت کنند که محول شده به  تصمیم هیات 4 نفره استان و در جلسه ای که ما با دوستان در استان داشتیم باتوجه به اینکه زمینه کاری برای کاردان وجود دارد در قالب مصوبه هیئت 4 نفره استان فعالیت کاردانها در اینگونه از شهرها ادامه داشته باشد که این خودش گامی است رو به جلو برای سازمان  نظام کاردانی استان .
کاردان فنی همچنان که از نامش مشخص است  بایستی در پروژه های ساختمانی کار ساخت و ساز انجام دهد که برمیگردد به توانایی مجموعه و کمکی که از طرف اداره کل راه و شهرسازی انجام شود و دوره جدید انتخاب اعضاء هیئت مدیره و بازرسان رابه فال نیک گرفتند .
در ادامه فرمایشات جناب آقای مهندس نژادصفوی ، مدیر کل محترم اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی را مطالعه میکنید.
با درود و صلوات خداوند بر امام شهدا و شهدای جامعه عزیز مهندسی و خانواده بزرگ وزارت راه وشهرسازی در استان خراسان رضوی وآرزوی طول عمر با عزت برای مقام عضمای ولایت که هرچه داریم به برکت خون شهدا و مدیریت حضرت امام و مقام معظم رهبری است وآرزوی توفیق داشتند برای همه عزیزان
ایشان اشاره نمودند در جلسه ای که درخدمت هیئت مدیره محترم بودیم در بحث نظام کاردانی اشاراتی داشت و بنده به نوبه خودم از وزارت خواستارم که جایگاه قانونی کاردانها حتما مورد حمایت قرار گیرد .
درچند جلسه هیئت چهارنفره که در  استانداری برگزار شد  احساس کردم اعتماد به نفس کاردانها کمتر شده با توجه به اینکه کاردانها  از لحاظ مدرک تحصیلی درجات بالاتری را طی کرده اند میتوانند در اثر بخشی استحکام ساختمان و ضوابط نقش موثری داشته باشند لذا بایستی هرچه بیشتر مورد حمایت قرار گیرند .
امروز مسئولیت سنگین بر دوش شما عزیزان که از تجربیات بسیار خوب و مطلوب برخوردار هستید و بایستی این جایگاه را ارتقاء دهید و امانت دار رأی همکارانتان باشید و در این مسیر قدمهای ارزشمندی برداشته شود .
در خاتمه ضمن تبریک به منتخبین و خسته نباشید به تمامی دست اندرکاران انتخابات از نمایندگان محترم وزارت راه و شهرسازی تشکر نمودند.
در پایان مراسم احکام 17 نفر ار اعضاء محترم هیئت مدیره و بازرسان پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام کاردانی ساختمان خراسان رضوی اهدا شد .

نظرات

 نام:
 *نظر:

سازمان نظام کاردانی ساختمان خراسان رضوی

    •  آدرس سازمان : خراسان رضوی - مشهد مقدس - بلوار ارشاد - انتهای ارشاد 7 (بلوار دهخدا) - انتهای دوربرگردان - سمت چپ

       کد پستی : 9185934946
    •  تلفن تماس : 11-37672510-051
    • 051-37674240
    • نمابر : 37672100-051