برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی ، کاردانی و معماری تجربی در خراسان رضوی

۱۳۹۵/۰۶/۱۶ تعداد بازدید: ۲۳۹۰
print

 

آزمون ورود به حرفه مهندسان ، کاردان ها و معماران تجربی همزمان با سراسر کشور با شرکت هشت هزار و 554 نفر داوطلب در شهرهای مشهد، نیشابور و تربت حیدریه در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار گردید .


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی این آزمون بمدت دو روز (11 و 12) شهریور ماه جاری برگزار شده است.


بر پایه این خبر، مهندس علی سیفی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بهمراه مهندس ارشاد سرابی رئیس سازمان نظام کاردانی فنی ساختمان استان از حوزه برگزاری آزمون نظام مهندسی، نظام کاردانی و معماران تجربی بازدید کردند.


در این بازدید 3 ساعته که با حضور خبرنگاران انجام شد، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوریهای نوین ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور توسط سازمان سنجش و آموزش عالی و زیر نظر وزارت راه و شهرسازی برگزار می شود که در سطح کشور بیش از 141 هزار نفر داوطلب رشته های مهندسی جهت اخذ پروانه مهندسی در 31 استان شرکت کرده اند.

مهندس احسان فرشته پور افزود: در اجرای آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان  ، کاردان ها و معماران تجربی برگزار می شود.

وی در خصوص رشته های آزمون عنوان کرد: رشته های معماری (نظارت،طراحی و اجرا)، شهرسازی، عمران (نظارت، اجرا و محاسبات)، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی (پایه۳) و همچنین آزمون های حرفه ای کاردان های فنی ساختمان در رشته های معماری، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و شهرسازی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی (پایه۳) و آزمون های تعیین صلاحیت معماران تجربی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی برگزار می شوند.

فرشته پور افزود: سابقه کار حرفه ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با مواد 5 و 26 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم ازتاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا پایان روز 12 شهریور ماه می باشد و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولی کسب نماید نه تنها قبولی نامبرده کان لم یکن تلقی شده بلکه با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

گفتنی است قبولی در آزمون مذکور یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار خواهد شد.

 

سازمان نظام کاردانی ساختمان خراسان رضوی

    •  آدرس سازمان : خراسان رضوی - مشهد مقدس - بلوار ارشاد - انتهای ارشاد 7 (بلوار دهخدا) - انتهای دوربرگردان - سمت چپ

       کد پستی : 9185934946
    •  تلفن تماس : 11-37672510-051
    • 051-37674240
    • نمابر : 37672100-051